5 ابزار برتر رایگان طراحی سایت در سال 2018

ابزارهای رایگان طراحی سایت به شما کمک می کنند تا سایت خود را در سریعترین و با کم هزینه ترین روش طراحی کنید.سایتکار در این مقاله معرفی می کند

طرح و قالبی که شما برای طراحی سایت شرکت یا فروشگاه خود استفاده می کنید، بیشتر از خدمات یا محصولات عرضه شده اهمیت دارد. فرض کنید که شما اقدام به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برای عرضه محصولات و خدمات خود کرده اید؛ اما سایتی ایجاد شده، هیچ گونه ساختار و طرح مناسبی ندارد و کاربر باید برای پیدا کردن محصولات، زمان زیادی را صرف پیمایش کند. این مساله باعث اثر منفی بر روی تجربه کاربری خواهد شد و به عبارت دیگر سایت شما نمی تواند آن فروش و بازدهی مورد نظر شما را داشته باشد .

از این رو همیشه قبل از اقدام به ساخت سایت های بزرگ و فروشگاهی، اولین قدم تحقیق در خصوص تجربه و رابط کاربری و بعد در مورد بازاریابی و سیستم های تولید محتوا آن است. خوشبختانه امروزه ابزارهایی رایگانی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا یک سایت را براساس نیاز خود طراحی کنید. این ابزارها بیشتر برای فروشگاه های کوچک با خدمات محدود کاربرد دارد.

ویژگی هایی که این ابزارها که در ادامه بیان خواهیم کرد شامل اپن سورس بودن و پشتیبانی از به روزترین تکنولوژی ها در حوزه طراحی سایت است. در واقع استفاده از این ابزارها، نه تنها می تواند باعث صرفه جویی در هزینه فروشگاه های کوچک شود، بلکه به راحتی باعث افزایش فروش و برندسازی آن ها می شود؛ البته به شرط اینکه اصول سئو و طراحی در آن رعایت شده باشد.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا 5 ابزار رایگان برای فروشگاه های کوچک و محدود به منظور افزایش فروش معرفی کنیم. این 5 ابزار در سال 2018 بیشترین استفاده را خواهند داشت.

پنچ ابزار رایگان طراحی سایت

1. Wix.com

Wix.com یک پلتفرم ساخت سایت اپن سورس و یک ابزار رایگان قدیمی است. این ابزار که در سال 2006 رونمایی شد، خدمات توسعه وب بر بستر ابری به کاربران ارائه می دهد. بهترین مزیت wix.com، این است که کاربر لازم به انجام وظیفه های پیچیده در برنامه نویسی نیست. به عبارتی دیگر کاربر به راحتی و با استفاده در درگ کردن المان ها، قادر به ساخت سایت ساده و رسپانسیو خواهد بود. علاوه بر آن، ویجت های زیادی مانند دکمه های share، سوشیال پلاگین و غیره به صورت پیش فرض در این سایت برای همه کاربران وجود دارد. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید ویژگی های اضافه دیگری مانند ایمیل مارکتینگ، فرم تماس حرفه ای، فروم و غیره را بنا بر حسب نیاز به سایت خود اضافه کنید.

2. IM Creator

اگر به دنبال ابزار متفاوت نسبت به wix.com می باشید، IM Creator را به شما پیشنهاد می کنیم. این ابزار مانند wix.com، امکان ایجاد سایت با استفاده از ابزارهای داخلی و لایه ها را به کاربر می دهد. یکی از ویژگی های این ابزار، داشتن المان های گرافیک های بسیار زیبا برای کاربرانی است که قصد طراحی یک سایت فانتزی و حرفه ای بدون دانش کدنویسی دارند.

3. Wordpress

وردپرس یکی از محبوب ترین گزینه ها برای طراحان و ارتقادهندگان وب بوده که دارای سیستم مدیریت محتوا اپن سورس بر پایه تکنولوژی PHP و MySQL است؛ به هرحال برخلاف دو مورد قبلی، نیاز به دانش برنامه نویسی تحت سرور دارد و برای همین شما می توانید طرح های زیبا و حرفه ای تری را با آن ایجاد کنید. البته بعضی پلاگین ها و همچنین قالب های موجود در وردپرس برای استفاده نیاز به پرداخت هزینه می باشد.

4. Squarespace

این ابزار را می توان به عنوان جایگزین wix.com مورد استفاده قرار داد. ویژگی های موجود در این ابزار مانند wix.com است؛ ولی مزیتی که دارد، این است که استفاده آن برای تازه کاران بسیار راحت است.

از ویژگی های اصلی این ابزار می توان کاربری آن برای ساخت سایت های فروشگاهی، قالب های بسیار زیبا و کاربردی بر اساس نیاز شما و در دسترس بودن تمامی امکانات مورد نیاز؛ البته مانند وردپرس، دارای ویژگی های اضافی است که استفاده از آن ها باید هزینه ای را پرداخت کنید.

5. Weebly

یک ابزار بسیار معروف برای سازندگان سایت است که شامل ابزارهای مختلف، رابط های کاربرپسند و قالب های حرفه ای و بسیار زیبا که به راحتی و در عرض چند دقیقه می توانید سایت خود را ایجاد کنید. یکی از مهمترین ویژگی های ویبلی، پشتیبان 24 ساعته تیم آن است و در هر زمانی که به مشکلی برخوردید، به راحتی با شرکت بگیرید و متخصصان به شما در خصوص مشکلاتان مشاوره خواهند داد.

تمامی ابزارهای معرفی شده در بالا در حالت کلی، یک هدف را دنبال می کنند و این به شما به نیاز و سلیقه شما در استفاده دارد.